PROOF MEMBRAN


PROOF MEMBRAN YALITIM SİSTEMİ NEDİR ?


Proof membran yalıtım sistemi, temel altı bölgelerde koruma şapı imalatına gerek duymayan ve üzerinde radye demir montajı yapılabilen, dökülen betona her noktada yapışarak su geçirimsiz bağ kuran çok güvenli yalıtım sistemidir. 


  • Proof Membran Yalıtım Sistemi, dökülen betona her noktada yapışarak su geçirimsiz bağ kurar. Su sızdırmazlık : 600 kPa / 24h  - EN 1928
  • Ek yerleri birleşimleri çift sıra sıcak hava robot kaynağı ile kaynatılmasını takiben 2 atm basınçlı hava ile test edilir.
  • Tek yüz perde bölgelerinde, güvenli ve kolay yalıtım uygulaması sağlar. Suyun yapı ile membran arasında ilerlemesini engeller.
  • Kazıkbaşı yalıtım uygulamaları negatif yönden gelen su basıncından etkilenmez.
  • Islak ve nemli yüzeylerde rahatlıkla uygulanır. Hava koşulları ( yağmur, kar v.b ) yalıtım performansını etkilemez.
  • Servis sıcaklığı  +80°C / -45°C arasındadır. Sıcaklık değişimlerinden etkilenmez. İnsan bedeninin dayanabildiği sıcak ve soğuk hava koşullarında uygulama yapılabilinir.
  • Köşe dönüşü,kazık başı ve kazık demiri etrafı, boru ve topraklama kablo geçişi, havalandırma çıkışı gibi yalıtım sürekliliği bozan geçişlerde özel üretilmiş aksesuarları sayesinde güvenli ve kolay detay geçişi sağlar. Aksesuarlar betona yapışan membran sistemine sıcak hava kaynağı ile birleştirilir.
  • Perde bölgelerinde beton dökümü sırasında oluşabilecek segregasyon vb olumsuzluklardan etkilenmez.
  • Membran yapısı ve ek yeri birleşim bölgeleri sıcak hava robot kaynağı sayesinde bitki ve ağaç kökü etkilerine karşı tam dayanımlıdır.
  • Membran yapısı ve ek yeri birleşim bölgeleri kostik, deniz suyu, sülfat tuzları, üre, ozon, siyanür, bitüm, asit ve baz çözeltilerine karşı tam dayanımlıdır.
  • Membran yapısı ve ek yeri birleşim bölgeleri UV ışını ve etkilerine karşı tam dayanımlıdır.


       ☝Ne Tip Proof Membran Sistemlerini Tercih Etmeliyiz ? 




PROOF MEMBRAN

Proof yalıtım membran sistemiEk yerleri birleşimleri çift sıra sıcak hava robot kaynağı ile birleştirilmesini takiben 2 atm basınçlı hava ile test edilmelidir. Bu tip uygulamalar yalıtım sistemin İŞÇİLİK HATALARINA karşı tam güvence altına alınması anlamına gelmektedir. 

Özellikle büyük metrajlı temel yalıtım uygulamaları işçilik hatalarına açıktır. Uygulama sırasında imalat kalitesinin sürdürebilirliliği tamamiyle sahada görevlendirilen yalıtım ustasının insiyatifindedir.

Bir çok proof yalıtım uygulaması maalesef , ek yeri birleşimleri propan alevi ile birleştirlmekte olup, hiçbir kontrol prosedürlerine tabi tutulmamaktadır. Böyle bir uygulama , proje için risk teşkil etmektedir.

Yandaki resimde, tamamlanmış olan PROOF MEMBRAN uygulamasının ( ExtruBit®F ) 2 atm ek yeri basınç testi görseli paylaşılmıştır. 






Proof Membran Yalıtım Sistemi, ExtruBit®F ECB / ExtruThene F / ExtruThene Black / ExtruPoroof ,dökülen betona yapışan geomembran 1,60 mm - 1,90 mm - 2,10 mm - 2,30 mm kalınlıklarında, ECB ( Etilen Ko Polimer Bitüm ) - PE esaslı, arka yüzeyine lanine edilmiş özel keçe ile temel altı yüzeylerde koruma şapı gerektirmeyen, dökülen beton ile su geçirimsiz bağ kuran, tek yüz perde detaylarında hızlı ve güvenilir detaylar sunun, en büyük özelliği ise diğer muadillerine kıyasla ek yer birleşimlerini çift sıra sıcak hava robot kaynağı ile yaparak , saha da yapılan imalatın basınç testi ile kontrol edilmesine olanak vermesidir. 

Alternatif olarak tek sıra sıcak hava robot kaynağı ile ek yeri birleşimleri yapılabilmektedir. Çok güvenli bir ek yeri birleşim detayı olan bu yöntem ile yalıtım sistemi bitki kökü penetrasyonuna karşı mükemmel bir dayanım sağlamakta, muhtemel temelde oluşabilecek farklı oturmalarda kaynaklanan gerilmeleri rahatlıkla karşılayabilmektedir. 

Temel altı, perde ve teras bölgelerinde aynı kalınlıkta ExtruBit®F ECB esaslı / ExtruThene®F / ExtruThene®Black proof yalıtım sistmei, dökülen betona yapışan membran ürünü kullanılmaktadır. Uygulama bölgesine göre kalınlık ve malzeme tipi değiştirilmez. Temel altında hangi membran ile başlandığı ise perde ve teras bölgelerinde de aynı kalınlık ve aynı tip ürün kullanılır. Böylelikle yalıtım uygulaması kapsamında detay değişikliği yaşanmaz. Tek ürün ile performanslı ve garantili yalıtım sağlanır.

ExtruBit®F / ExtruThene F / ExtruThene Black geomembran su yalıtımı ürünü ek yeri birleşim kesme dayanımı EN 12317-2 normlarına göre test edilerek onaylanmıştır. 




 Detaylı bilgi, iletişim ve refrerans uygulamalarımız için , 




    ADRES       : FENERYOLU MAH.BAGDAT CAD. NO:149/6

                         34724  KADIKOY  /  ISTANBUL  -  TURKIYE

     TEL:             +902163857069

     FAKS :         +902163857160

     E POSTA:     info@tarmanyapi.com

     WEB:           www.ecbgeomembran.net



Yorumlar